Monday, May 12, 2014

My relationship stories..

Semua orang ingin rasa dicintai...dan mencintai....most importantly, element give and take harus ada in every single relationship yang korang create...RELATIONSHIP for me is a big word with a big responsibilities yang korang kena uphold..Dalam konteks perbincangan, the type of relationship yang akan dibincangkan adalah "love relationship between you and your special one".

Dalam Islam pun ada terms taaruf je...Tapi disebabkan kita ni semua dah otak secular, jadi kita semua dah terjebak ke dalam lembah "couple" ni...

Tapi pada aku, mungkin ini semua bergantung pada kefahaman dan pendirian masing-masing..
Dan kita tak boleh nak fikir buruk pada mereka yang berpasangan sebelum kahwin..as long as dorang pandai jaga diri, jaga nama mak ayah dan mak ayah tahu everything SEmua akan ok inshaa allahh...

Tahun ni masuk tahun ke-4 aku dengan Encik...banyak betul ranjau dan duri disulami detik bahagia sepanjang perhubungan ini...Macam-macam stage la kitaorang dah go through...tapi satu bendala pasal dia yang aku memang respek..kesabaran kot...dan perubahan die ke arah kebaikan...serius menyentuh jiwa...sebab pada aku, lelaki yang berubah untuk kebaikan dan mempunyai kesabaran yang tinggi ni cukup matang untuk go through benda lain dalam hidup...

Aku ni suka jugak buat hal..tetiba buat dia sakit hati..tapi tak pernah pulak dengar die tinggi suara marah aku,naik tangan nak pukul ke....

Every relationship xde yang perfect..even kekadang dia ada jugak mood tak stabil, angin dia datang tapi dia akan diam lah banyak....ada je masa-masa aku rasa nak menangis bila gaduh dengan dia...

hehe tapi satu fakta perempuan kene terima, lelaki memang kebanyakannya kurang senses...

Hakikatnya, macam mana korang terima partner korang seadanya...that's all matter..


sayang awak <3 p="">

No comments:

Post a Comment