Sunday, May 11, 2014

Reality

Pada saat korang "landing" atas tilam empuk korang, pernah tak korang fikir sesuatu?Atau korang cuma landing baik punya lepas tu terus tido?

Setiap kali aku landing atas katil empuk yang dipinjamkan ini, mesti otak aku ligat berfikir...kalau orang tengok muka aku, mesti orang akan cakap yang aku jenis orang yang tak ada masalah..seronoklah tengok muka pasty label orang..

Hakikatnya,tak kisahlah macam mana sekalipun bentuk muka orang, haruslah jugak dorang ni ada masalah...samalah juga seperti aku...

Masalah..semua orang pun ada masalah...ade jenis orang suka nak orang tahu dan ambil berat tentang masalah dia...ada jugak jenis die tak berapa suka orang taw masalah dia, dan die akan buat apa yang termampu nak selesaikannya..

Ada jenis suka tulis apa dia rasa...contohnya akulah...sebab aku rasa menulis bole buat aku rasa rilex sikit...tak semestinya kena tulis ayat jiwang,sedih bagai....tak semestinya jugak kena tulis macam sasterawan Negara...tak semestinya pun kena tulis untuk buat kau rasa rilex..bergantunglah pada empunya diri...

Tapi satu jela, aku jenis takkan bagi orang faham apa masalah aku..kalau aku cerita, orang takkan perasan yang aku tak cerita sepenuhnya..so kebanyakannya akan rasa macam fahamlah apa aku rasa..tapi aku boleh tahu jenis orang yang betul nak dengar masalah aku, dengan yang tak berapa nak dengarlah...kadang-kadang mak ayah aku pun kurang memahami masalah aku, kenapa?sebab aku tahu kalau aku cerita detail sangat nanti ia akan bertukar menjadi kerisauan yang berpanjangan buat mereka...nasihat aku, jangan bebankan mak ayah dengan masalah korang melainkan mak ayah korang tu bukan jenis risau yang kritikal lah..

ada satu rasa dalam hati aku yang tak mahu membebankan orang...tapi kalau aku bengang sangat aku meluah jela dekat bestie aku ZAYNOR....hehe tengok huruf besar tak....hakikatnya, aku membesar dengan dia, macam2 benda dengan dia...Di saat aku telefon dan die dengar suara aku, dia dah bole detect yang aku ni dalam mod stabil atau tak...dia memang dah tahu...most of the timelah...sebenarnya aku tak nak banyak, zay ni is a good listener...a good listener pada aku adalah die dengar every detail yang dikatakan....she's more like a sister to me la, even though we are connected through blood relation, we are more than bff...

sebenarnya, bukan senang aku nak cerita apa aku rasa...kadang orang senang je nak judge aku...senang je nak kata macam2...tapi bukan tahu pun ape2...tak semestinya kenal 5 bulan, boleh buat kau kenal orang tu macam 20 tahun....nak kenal orang bukan senang...honestly..

semua orang perasaan lain2...cara pun lain..jadi janganlah harap yang apa kita buat pada orang, orang akan buat the same pada kita...

tq-nyte.

bff-zaynor I love u...

No comments:

Post a Comment